Klantenservice Villa Fattoria

U bent belangrijk bij Villa Fattoria, wij helpen u graag om de beste Italiaanse wijnen te kopen.

 
Op onze leveringen zijn de algemene voorwaarden van Stichting Webshop keurmerk van toepassing. Download hier deze algemene voorwaarden.


U kunt ons op werkdagen telefonisch bereiken van 8.30 uur tot 17. 00 uur. U kunt hier uw vraag stellen, om advies vragen:

  • over de keuze van uw wijnen voor een speciale avond of gelegenheid; 
  • een afspraak maken om een voorstel te maken voor het vullen van uw wijnkelder;
  • informatie over het organiseren van uw eigen wijnproeverij;
  • de mogelijkheden voor het maken en verzenden van uw relatiegeschenken, of eindejaarsgeschenken;

 

De Italiaanse wijnwebwinkel Villa Fattoria (let op: wij zijn niet Fattoria La Vialla!) is bereikbaar op telefoonnummer +31(0)85 - 876 95 96, via de mail: [email protected]

Voor ons het belangrijk dat u de wijnen krijgt, die u zoekt. Heeft u hulp nodig bij het maken van uw keuze laat het ons weten. Wij helpen u graag met een gepast advies.

U kunt ons ook een mail sturen met uw vraag, of klacht. Stuurt u deze naar [email protected]. Wij zullen zo snel mogelijk uw mail beantwoorden, Indien u ook uw telefoonnummer in uw mail vermeld kunnen wij u ook bellen.

Villa Fattoria volgt de regels voor Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Uw gegevens worden niet aan derden ter beschikking gesteld. Lees hier onze privacy voorwaarden.

Het kan zijn dat u een klacht heeft over Villa Fattoria. U kunt uw klacht aan ons kenbaar maken:

  1. Door middel van een email, naar [email protected]
  2. Per post: Stuur uw brief naar Villa Fattoria, Franklinstraat 1, 6003DK Weert.
  3. Of bel naar +31(0)85 - 876 95 96
 

Download hier ons klachtenformulier.

Schrijven, kantoor en kelders:
Wijnhandel Léon Colaris B.V. h.o.d.n. Villa Fattoria
Franklinstraat 1,
6003 DK Weert

Telefoon: +31(0)85 - 876 95 96
Mail: [email protected]
KvK-nummer: 13024360
BTW-nummer: NL007278706B01



Weert, mei 2022
Villa Fattoria

1 Vraag 1
1.1 Wat is de levertijd?

In principe hebben wij alle wijnen op voorraad. De levertijd is normaal gesproken 1 tot 2 werkdagen. De orders die vrijdag worden verzonden worden op zaterdag geleverd.

Van ons logistiek center, Bouw Logistics, krijgt u een mail met de track & trace code. De wijnen worden bezorgd door PostNL.

1.2 Help? Ik weet niet precies welke wijn voor mij de beste keuze is

Italie is een geweldig wijnland met vele ontdekkingen. De keerzijde van deze medaille is dat het ook een moeilijk wijnland is. Wij willen u graag helpen met het maken van uw keuze. U kunt ons hiervoor bellen op +31 85 876 95 96, of mail ons met uw vraag naar [email protected] Wij zullen u dan van een goed advies voorzien.

1.3 Wat als de wijn is bedorven?
Wijn is een natuurproduct en de meeste flessen worden afgesloten met een natuurkurk, eveneens een natuurproduct. Helaas kan er wel eens iets mis gaan. Bijvoorbeeld dat er een kurkbacterie uw mooie wijn heeft bedorven. Indien dit u overkomt laat u het ons dan weten dan bieden wij u hiervoor een passende oplossing. Wij vergoeden de wijn zonder een enkel probleem, indien u ons dit meldt binnen 30 dagen na aankoop van uw wijn.
1.4 Kan ik de wijnen ook proeven?
Twee maal per jaar, in het voorjaar en in het najaar organiseert Villa Fattoria een wijnproeverij voor haar klanten. Tijdens deze wijnproeverijen staan meestal zo'n 50 verschillende wijnen op de proeftafels. Hier heeft u volop de gelegenheid om uw favoriete wijnen te kiezen.

Naast deze wijnproeverijen biedt Villa Fattoria ook de mogelijkheid om een proefdoos te kopen. In deze proefdoos treft u 6 verschillende wijnen aan, met eenzelfde " thema" bijvoorbeeld - Toscane, of als thema zes verschillende Brunello di Montalcino  wijnen, of zes verschillende Amarone of Ripasso wijnen. Zo heeft u thuis alle gelegenheid deze wijnen thuis, met een heerlijke maaltijd, te drinken in combinatie met de beste wijn/spijs combinatie.
1.5 Waar kan ik terecht met mijn klacht?

Villa Fattoria doet haar uiterste beste de allerbeste service te verlenen aan haar klanten. Helaas komt het wel eens voor dat ook door ons een fout wordt gemaakt of dat er iets mis is met de door u bestelde wijn. Wij willen graag uw klancht horen en voor u proberen deze zo goed mogelijk op te lossen. Bovendien willen wij kijken in hoeverre het mogelijk is om onze procedures aan te passen zodat wij de gemaakte fout zo veel mogelijk kunnen voorkomen. 

Heeft u een klacht bel ons op 085 - 876 95 96. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 uur tot 17.00 uur. Of stuur ons een mailtje, [email protected]

1.6 Ik heb met Ideal betaald en heb geen orderbevestiging gekregen

Als u uw order met iDeal heeft betaald dan krijgt onze betaalprovider een berichtje van de bank dat de betaling is geslaagd. Na ontvangst van dit bericht krijgt ons ordersysteem het bericht de terugkoppeling dat de order succesvol is afgerond en betaald. Indien bij de terugkoppeling iets mis gaat krijgt ons ordersysteem geen melding omtrent de betaling. De order is dan " afgebroken ". Het kan dan ook zijn dat u geen orderbevestiging heeft ontvangen. Geen nood. Stuur ons een mailtje ([email protected]) of bel ons 085 - 876 95 96, dat u dit is overkomen en wij kunnen uw order onmiddelijk terugvinden in ons ordersysteem. Ook kunnen wij in het systeem van de betaalprovider zien dat u heeft betaald. Uw order wordt dus zonder verdere problemen door ons uitgevoerd en geleverd.

1.7 Ik heb een ander oogstjaar gekregen dan besteld
Wij besteden veel zorg aan het bijhouden van de oogstjaren op onze website. Het kan echter voorkomen dat het vermelde oogstjaar op onze website " fout" is en niet overeenkomt met het oogstjaar van de geleverde wijn.

Helaas kan het ook voorkomen dat wij van onze producent / leverancier een ander oogstjaar geleverd hebben gekregen dan besteld. Hiervan krijgen wij meestal geen bericht, omdat dit gebruikelijk is in de wijnhandel, bij wijnen onder de € 25,00. Het is goed om te weten dat de kwaliteit van de wijnen over de verschillende wijnjaren heen door producenten zo goed mogelijk op peil wordt gehouden. In slechte wijnjaren kiest men er dan voor om minder te produceren, dan wel om hun " topwijnen" te decalsseren, waardoor de andere wijnen op de gewenste kwaliteit blijven.

Het kan helaas ook zijn dat wij een fout hebben gemaakt en niet het juiste oogstjaar op onze website hebben vermeld. Graag verzoeken wij u als u dit is overkomen ons even te melden.

Uiteraard geldt dit niet voor de "topwijnen" zoals de dure Brunello di Montalcino, Barolo, Amarone, Ornellaia wijnen etc... Deze vindt u ook in onze webwinkel per oogstjaar als separaat artikel.
1.8 Ik heb een gebroken fles ontvangen
Wij verzenden onze wijnen via PostNL. Zij hebben schitterende wijndozen ontwikkeld, die een stootje kunnen hebben. Breuk komt dan ook gelukkig nauwelijks voor. Helaas is breuk nooit helemaal uit te sluiten. Zodra PostNL merkt dat er sprake van breuk is komt de doos naar ons logsitiek center retour. Uiteraard verzenden wij dan uw order opnieuw en vervangen de gebroken fles(sen). Mocht u een toch een pakket hebben ontvangen met een gebroken fles laat ons dit even weten. Het zou ons helpen als u een foto van de gebroken fles in de doos kunt sturen. U kunt uw mail sturen naar [email protected]
1.9 Ik wil graag een boodschap meegeven voor de ontvanger

Helaas kunnen we standaard geen boodschap of bericht meegeven met uw bestelling. Het kan natuurlijk wel een idee zijn om los een kaartje te sturen. Wel kunnen we de wijn leveren in een mooi houten kistje.


Gaat het om een grote levering zoals bijvoorbeeld bij een relatiegeschenk. Neem dan contact met ons op voor een offerte. Dit kan door middel van een email, naar [email protected]

1.10 Bezorgen jullie ook in het buitenland?

Door ons worden ook orders naar het buitenland verzonden. Voor het buitenland hanteren wij echter andere tarieven, te weten:

Regio Europa 1:
 - Belgie, Duitsland en Luxemburg - € 8,50 -  gratis bij een order > € 75,00

1.11 Delivery of your order all over Western Europe
The best Italian wineshop - more then 950 different wines in stock
We deliver orders in Europe. It is possible to send your order to a number of West European countries at low transport costs. To make an order is easy by our website and you can easily pay by banktransfer, by Paypal or by your own electronic banking system. You will get straight after your order the invoice in your mailbox. Or send an email to [email protected] with the wines of your choice. We have all wines in stock.
 
Region Europa 1:
 - Belgium, Germany and Luxemburg - € 8,50 -  free delivery order > € 75,=
 
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »