Klantenservice
Op onze leveringen zijn de algemene voorwaarden van Stichting Webshop keurmerk van toepassing. Download hier deze algemene voorwaarden.

U kunt ons op werkdagen telefonisch bereiken van 8.00 uur tot 22. 00 uur. U kunt hier uw vraag stellen, om advies vragen:
  • over de keuze van uw wijnen voor een speciale avond of gelegenheid; 
  • een afspraak maken om een voorstel te maken voor het vullen van uw wijnkelder;
  • informatie over het organiseren van uw eigen wijnproeverij;
  • de mogelijkheden voor het maken en verzenden van uw relatiegeschenken, of eindejaarsgeschenken;
Wij zijn bereikbaar op telefoonnummer 030 - 66 212 83. What'sapp 06 516 08 449 en via de chat op onze website.

Voor ons het belangrijk dat u de wijnen krijgt, die u zoekt. Heeft u hulp nodig bij het maken van uw keuze laat het ons weten. Wij helpen u graag met een gepast advies.

U kunt ons ook een mail sturen met uw vraag, of klacht. Stuurt u deze naar info@fattoria.nl. Wij zullen zo snel mogelijk uw mail beantwoorden, Indien u ook uw telefoonnummer in uw mail vermeld kunnen wij u ook bellen.

Villa Fattoria volgt de regels voor Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Uw gegevens worden niet aan derden ter beschikking gesteld. Lees hier onze privacy voorwaarden.

Het kan zijn dat u een klacht heeft over Villa Fattoria. U kunt uw klacht aan ons kenbaar maken:
  1. Door middel van een email, naar info&fattoria.nl
  2. Per post: Stuur uw brief naar Villa Fattoria, Meentweg 86, 3454AV De Meern
  3. Of bel naar 030 66 212 83
Download hier ons klachtenformulier.

Onze gegevens zijn:
Villa Fattoria. B.V.
Meentweg 86,
3454AV De Meern.
Telefoon: 030-66 212 83

Omdat wij een webwinkel zijn kunt u ons alleen bezoeken op afspraak.

Email: info@fattoria.nl
Kamer van Koophandel: Utrecht 30199171
BTW: NL807416915.B01
Accijnsnummer: NL 06560401191 

De Meern, juni 2017
Villa Fattoria
1 Vraag 1
1.1 Wat is de levertijd?
In principe hebben wij alle wijnen op voorraad. De levertijd is normaal gesproken 1 tot 2 werkdagen. De orders die vrijdag worden verzonden worden op zaterdag geleverd.

Van ons logistiek center, Grapezz, krijgt u een mail met de track & trace code. De wijnen worden bezorgd door PostNL.
1.2 Help? Ik weet niet precies welke wijn voor mij de beste keuze is
Italie is een geweldig wijnland met vele ontdekkingen. De keerzijde van deze medaille is dat het ook een moeilijk wijnland is. Wij willen u graag helpen met het maken van uw keuze. U kunt ons hiervoor bellen op 030 - 66 212 83, of mail ons met uw vraag naar info@fattoria.nl. Wij zullen u dan van een goed advies voorzien.
1.3 Wat als de wijn is bedorven?
Wijn is een natuurproduct en de meeste flessen worden afgesloten met een natuurkurk, eveneens een natuurproduct. Helaas kan er wel eens iets mis gaan. Bijvoorbeeld dat er een kurkbacterie uw mooie wijn heeft bedorven. Indien dit u overkomt laat u het ons dan weten dan bieden wij u hiervoor een passende oplossing. Wij vergoeden de wijn zonder een enkel probleem, indien u ons dit meldt binnen 30 dagen na aankoop van uw wijn.
1.4 Kan ik de wijnen ook proeven?
Twee maal per jaar, in het voorjaar en in het najaar organiseert Villa Fattoria een wijnproeverij voor haar klanten. Tijdens deze wijnproeverijen staan meestal zo'n 50 verschillende wijnen op de proeftafels. Hier heeft u volop de gelegenheid om uw favoriete wijnen te kiezen.

Naast deze wijnproeverijen biedt Villa Fattoria ook de mogelijkheid om een proefdoos te kopen. In deze proefdoos treft u 6 verschillende wijnen aan, met eenzelfde " thema" bijvoorbeeld - Toscane, of als thema zes verschillende Brunello di Montalcino  wijnen, of zes verschillende Amarone of Ripasso wijnen. Zo heeft u thuis alle gelegenheid deze wijnen thuis, met een heerlijke maaltijd, te drinken in combinatie met de beste wijn/spijs combinatie.
1.5 Waar kan ik terecht met mijn klacht?
Villa Fattoria doet haar uiterste beste de allerbeste service te verlenen aan haar klanten. Helaas komt het wel eens voor dat ook door ons een fout wordt gemaakt of dat er iets mis is met de door u bestelde wijn. Wij willen graag uw klancht horen en voor u proberen deze zo goed mogelijk op te lossen. Bovendien willen wij kijken in hoeverre het mogelijk is om onze procedures aan te passen zodat wij de gemaakte fout zo veel mogelijk kunnen voorkomen. 

Heeft u een klacht bel ons op 030-66 212 83. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.00 uur tot 22.00 uur. Of stuur ons een mailtje, info@fattoria.nl

1.6 Ik heb met Ideal betaald en heb geen orderbevestiging gekregen
Als u uw order met Ideal heeft betaald dan krijgt onze betaalprovider een berichtje van de bank dat de betaling is geslaagd. Na ontvangst van dit bericht krijgt ons ordersysteem het bericht de terugkoppeling dat de order succesvol is afgerond en betaald. Indien bij de terugkoppeling iets mis gaat krijgt ons ordersysteem geen melding omtrent de betaling. De order is dan " afgebroken ". Het kan dan ook zijn dat u geen orderbevestiing heeft ontvangen. Geen nood. Stuur ons een mailtje (info@fattoria.nl) of bel ons 030 - 66 212 83, dat u dit is overkomen en wij kunnen uw order onmiddelijk terugvinden in ons ordersysteem. Ook kunnen wij in het systeem van de betaalprovider zien dat u heeft betaald. Uw order wordt dus zonder verdere problemen door ons uitgevoerd en geleverd.
1.7 Ik heb een ander oogstjaar gekregen dan besteld
Wij besteden veel zorg aan het bijhouden van de oogstjaren op onze website. Het kan echter voorkomen dat het vermelde oogstjaar op onze website " fout" is en niet overeenkomt met het oogstjaar van de geleverde wijn.

Helaas kan het ook voorkomen dat wij van onze producent / leverancier een ander oogstjaar geleverd hebben gekregen dan besteld. Hiervan krijgen wij meestal geen bericht, omdat dit gebruikelijk is in de wijnhandel, bij wijnen onder de € 25,00. Het is goed om te weten dat de kwaliteit van de wijnen over de verschillende wijnjaren heen door producenten zo goed mogelijk op peil wordt gehouden. In slechte wijnjaren kiest men er dan voor om minder te produceren, dan wel om hun " topwijnen" te decalsseren, waardoor de andere wijnen op de gewenste kwaliteit blijven.

Het kan helaas ook zijn dat wij een fout hebben gemaakt en niet het juiste oogstjaar op onze website hebben vermeld. Graag verzoeken wij u als u dit is overkomen ons even te melden.

Uiteraard geldt dit niet voor de "topwijnen" zoals de dure Brunello di Montalcino, Barolo, Amarone, Ornellaia wijnen etc... Deze vindt u ook in onze webwinkel per oogstjaar als separaat artikel.
1.8 Ik heb een gebroken fles ontvangen
Wij verzenden onze wijnen via PostNL. Zij hebben schitterende wijndozen ontwikkeld, die een stootje kunnen hebben. Breuk komt dan ook gelukkig nauwelijks voor. Helaas is breuk nooit helemaal uit te sluiten. Zodra PostNL merkt dat er sprake van breuk is komt de doos naar ons logsitiek center retour. Uiteraard verzenden wij dan uw order opnieuw en vervangen de gebroken fles(sen). Mocht u een toch een pakket hebben ontvangen met een gebroken fles laat ons dit even weten. Het zou ons helpen als u een foto van de gebroken fles in de doos kunt sturen. U kunt uw mail sturen naar info@fattoria.nl
1.9 Ik wil graag een boodschap meegeven voor de ontvanger
Als u een mooie fles wijn cadeau wilt doen aan iemand die u heeft geholpen, aan iemand die jarig is, of zomaar... is het wel plezierig dat de ontvanger weet van wie de wijn komt en wellicht vindt u het ook wel leuk om een boodschap, een bedankje, of een felicitatie mee te geven.

Voordat u de order afrondt komt u in het scherm "controleer uw bestelling" Hier kunt u uw boodschap in het vakje  "opmerking" kwijt. Wij zorgen er dan voor dat bij de verzending van uw order " uw bericht"  ook met de fles(sen) worden mee verpakt. 

Mocht u dit vergeten zijn dan kunt u ons ook altijd nog even een mailtje (info@fattoria.nl) sturen met het bericht dat u met uw order zou mee willen zenden. Vermeld u dan wel even uw ordernummer.
1.10 Bezorgen jullie ook in het buitenland?
Door ons worden ook orders naar het buitenland verzonden. Voor het buitenland hanteren wij echter andere tarieven, te weten:

Regio Europa 1:
 - Belgie, Duitsland en Luxemburg - € 8,50 -  gratis bij een order > € 125,00

Regio Europa 2:
 - Frankrijk, Oostenrijk, Denemarken, Engeland, Tsjechie - € 19,50 - gratis bij een order > € 250,00

Regio Europa 3:
- Spanje, Hongarije, Italië, Polen, Malta, Cyprus - € 25,00 - gratis bij een order > € 275,00

Regio Europa 4:
- Bulgarije, Ierland, Litouwen, Portugal, Roemenië - € 35,00 - gratis bij een order > € 350,00
1.11 Delivery of your order all over Western Europe
The best Italian wineshop - more then 450 different wines in stock
We deliver orders all over Europe. It is possible to send your order to a large number of West European countries at low transport costs. To make an order is easy by our website and you can easily pay by banktransfer, by Paypal or by your own electronic banking system. You will get straight after your order the invoice in your mailbox. Or send an email to info@fattoria.nl with the wines of your choice. We have all wines in stock.
 
Region Europa 1:
 - Belgium, Germany and Luxemburg - € 8,50 -  free delivery order > €125,00

Region Europa 2:
 - France, Austria, Denmark, United Kingdom, Chech Republic, - € 19,50 - free delivery order > € 250,00

Region Europa 3:
- Spain, Hungary, Italy, Poland, Malta, Cyprus - € 25,00 - free delivery order > € 275,00

Regio Europa 4:
- Bulgaria, Ireland, Latvenia, Portugal, Romenia - € 35,00 - free delivery order > € 350,00